GENEREL INFORMATION

 

FESTIVALEN

Sølund Musik-Festival har eksisteret siden 1985 og er en årlig begivenhed, der altid afholdes anden tirsdag, onsdag og torsdag i juni måned.

Adresse: Sølund Musik Festival, Dyrehaven 10, 8660 Skanderborg.
Telefon: 86 52 13 08
Mail: festival@solundfestivalen.dk eller lmt@solundfestivalen.dk

ANKOMST

Efter check-in i Vestergade anbefaler vi, at band eller manager kontakter backstage ved den scene, bandet skal spille på. Spørg efter tlf.nr. ved check-in i Vestergade.

ANSVARLIG (OVERORDNET SCENEPRODUKTION)

Jens Q: 40 72 82 38 / jens_q@me.com

ARMBÅND

I Backstage Check-in udleveres og påsættes armbånd. Alle artister og teknikere skal møde personligt op (husk billede-id). Alle skal bære gyldigt armbånd.

Armbånd giver adgang til musikercafé og musikerbar samt backstage på dagen. Ligeledes giver det adgang til festivalpladsen alle dage. Ønsker artister og teknikere adgang til backstage andre dage, skal dette meddeles til Lasse Mortensen på 40 41 13 08 eller lmt@solundfestivalen.dk.

ARTISTTILMELDING

Vi fremsender i løbet af maj måned et unikt link til indtastning af artister, crew og gæster. Deadline er indtil spilledagen.

CATERING

Ansvarshavende for catering under Sølund Musik-Festival:
Sarah Theibel: 21 66 46 37.

I hvert omklædningsrum er der kaffe, te, frugt, snacks, vin, øl og vand. Yderligere servicering ønskes via tillægskontrakt. Er tillæg ikke modtaget inden 12. maj 2017 serviceres med festivalens udvalg og drikke. Der skal hertil nævnes, at der i Backstageområdet findes en restauration og bar, som i folkemunde kaldes “Berthas Backstagebar”, hvor der er mulighed for buffet med spændende retter, vegetarretter, kaffe, ost og kage.

EL-ANSVARLIG

Henrik Worre: mobil: 22 17 81 36 / henrik@worre.dk

FJERNSYN OG RADIO

I tilfælde af TV- eller radiooptagelser garanteres det fra festivalens side, at ingen sendestation får tilladelse til en optagelse uden artistens eller dennes repræsentants accept.

FORSIKRING

I dagene er der tegnet en forsikring hos Alm. Brand A/S.

Festivalens medhjælpere er forsikret efter gældende regler. Alt vores grej er forsikret – både det ejede og det lejede.

FOTOGRAFER

Normalt tillades fotografer i “graven” foran scenen de første tre numre af hvert show, men dette er udelukkende artistens afgørelse. Artisten skal give festivalens ansvarlige besked på ændringer i denne praksis på lmt@solundfestivalen.dk. Enkelte freelancefotografer (still/video) er Sølund Musik-Festivalens officielle fotografer. Vi beder venligst artisten være fleksibel i forhold til fotografer. Vores fotografer bærer tydeligt ID.

GÆSTELISTE

Som udgangspunkt udleveres kun dagsarmbånd til gæster. Backstage-armbånd udleveres kun til de gæster, som artisten ønsker. Der er sat en begrænsning på 15 billetter til pr. artist/tekniker. Ønskes dette antal ændret, bedes den ansvarlige sende en mail til akkreditering@solundfestivalen.dk. Armbånd til gæster giver ikke adgang til scener. Gæste-check-in sker ved Backstage Check-in Vestergade.

NB! Der er ikke parkeringsmuligheder for gæster i Backstage. Gæster henvises til festivalens officielle parkeringsplads ved FØLA eller til at følge parkeringsvagternes anvisninger.

Formuleringen: “+ 1” eksisterer ikke! Vi forbeholder sig ret til at vurdere og afvise gæstelister, hvis disse skønnes urimelige eller useriøse.

INDSKRIVNING AF ARTIST, CREW & GÆSTER

Som noget nyt (2017) skal indskrivning af artister og crew samt artistgæster ske i vores eksterne gæstesystem ’HECTOR’. Den ansvarlige agent, manageren eller tour-manager modtager en mail med et unikt link til HECTOR. Via dette opretter (og vedligeholder) den ansvarlige såvel artisten som crew og gæster. Der kan ændres i navnene helt frem til spilledagen. Har du spørgsmål, kan du enten maile til akkreditering@solundmusikfestival.dk eller kontakte Sarah Theibel på telefonnummer 21 66 46 37.

KONFERENCIERS

Store Scene: Frank Megabody, Torben Hedegaard
Nilles telt: Anders Blach, Thomas Øhm og Torben Hedegaard
Fritslaug: Anders Blach
Pub Frits: Anders Blach

KØRETILLADELSER

Køretilladelser udstedes ved Backstage Check-in Vestergade. Køretilladelser skal sidde på forruden af køretøjet og være forsynet med bilens nummerplade og tlf.nr. på føreren af køretøjet.

LYS OG LYD (ANSVARLIG – ALLE SCENER)


DPA SOUNDCO
Ulrik Rasmussen
Tlf.: 86 72 20 54
Mobil: 28 14 03 41
E-mail: ur@dpasoundco.dk

MERCHANDISE

Der sælges merchandise ½ time før til ½ time efter aktuel koncert.

Merchandise kan sælges på festivalpladsen efter nærmere aftale. Kontakt Hanne Sørensen: hs@solundfestivalen.dk.

OMKLÆDNING

Store Scener: Der er aflåselige rum i bygningen. Rummene er velindrettede. Specielt er der spejle og håndklæder. Omklædning er centralt placeret i forhold til Store Scener.

De 3 andre scener: Her er der indrettet Backstage-omklædning i nye skurvogne. Der er servicering direkte ved omklædningen. Frokost og aftensmad serveres i musikerrestauranten ved Store Scener.

Omklædningsrummet er normalt reserveret fra 1 time før til 1 time efter optræden (dette bedes respekteret!).

OMRÅDET BAG STORE SCENER

Indeholder en restaurant, artistbar og café. Området giver artister, gæster, presse mm. en rar og afslappende atmosfære i “stille” omgivelser. Der er kun adgang for folk med Backstage-armbånd.

OVERORDNET PRODUKTIONSANSVARLIG

Jens Q / co, BOB Production
40 72 82 38 / jens_q@me.com

PRESSE

Har artisten specielle krav angående pressen: Kontakt Lasse Mortensen på 40 41 13 08 / lmt@solundfestivalen.dk.

SIKKERHEED UNDER AFVIKLING

Under afvikling vil der altid være en Stage Manager og Security Manager på scenen med en klar beslutningskompetence vedr. nødsituationer. Security Manageren er i kontakt med vagter foran scenen samt vagter på scenen.

STAGE HANDS

8 – 10 personer til rådighed. Hvis der er brug for flere – kontakt:
Store Scener: Mikkel Kok på 42 33 02 55 / mikkel.kok@gmail.com
Nilles Telt: Martin Holm på 25 85 08 07 / martinholm.hm@gmail.com